Czy warto robić kurs copywritingu?

Chyba nikt nie ma wątpliwości, że odpowiednia wiedza i umiejętności są niezbędne do wykonywania jakiejkolwiek pracy. Jeśli kandydujemy na jakieś stanowisko, pracodawca sprawdza nasze umiejętności wpisane w CV, a podczas rozmowy kwalifikacyjnej często padają pytania dotyczące firmy czy stanowiska, na które aplikujemy. Zazwyczaj nie ma czasu na przyuczanie do stanowiska, dlatego pracodawcy szukają ludzi z wiedzą i umiejętnościami. Podobnie w copywritingu – klienci oczekują od copywritera umiejętności i wiedzy, bo w końcu to specjalista. Wiele początkujących osób zastanawia się, jak zdobyć tę wiedzę. Copywritingu nie uczą żadne studia. Jest za to mnóstwo kursów, ale wątpliwości, czy warto wydawać pieniądze, nie są niczym dziwnym. Pisania nie da się nauczyć. Trzeba mieć talent. Jednak nie można zapominać, że copywriting to nie tylko samo pisanie. Jak to więc jest? Czy warto robić kurs copywritingu?

Czy warto robić kurs copywritingu?

Kursy i szkolenia zawsze warto robić. To nie tylko sama wiedza, ale też dowód na nią w postaci certyfikatu. Zachęcająca do tego jest także szeroka oferta rozmaitych kursów, również online. W taki właśnie sposób można zrobić kurs copywritingu. Nie trzeba wychodzić z domu, nigdzie jeździć. Wystarczy się zarejestrować, zapłacić i otrzymuje się materiały – albo od razu wszystkie, albo codziennie czy co tydzień jedną lekcję. Na końcu zaś dostaje się certyfikat, a często także coś dodatkowego. Czy warto robić kurs copywritingu? Zdecydowanie tak. Kurs pozwala oswoić się z zawodem, nabyć niezbędną wiedzę nie tylko w zakresie samego pisania, ale i innych ważnych zagadnień. Pozwala znaleźć odpowiedzi na wiele nurtujących pytań.

Pamiętam jak sama zaczynałam przygodę z copywritingiem. Najpierw zaczęłam od Giełdy Tekstów i kiedy sprzedały się pierwsze artykuły postanowiłam zrobić kolejny krok. Tym krokiem były portale GoodContent, Textbookers, które do niedawna polecałam jeszcze początkującym, ale teraz już tego nie robię, bo prawie nie ma tam zleceń. Wciąż jednak towarzyszyła mi niepewność, czy dam radę realizować zlecenia, gdzie wszystko mam narzucone. W głowie miałam też masę pytań – co dalej, jak się rozliczać, czy muszę zakładać od razu firmę. W wytycznych zobaczyłam frazy kluczowe, SEO, linki i inne rzeczy, których nie rozumiałam. Każde pytanie z osobna wpisywałam w Google i czytałam po kilka artykułów. Było to żmudne i czasochłonne. Dlatego w końcu zaczęłam szukać kursów. I znalazłam. Jestem po kursach dziennikarstwa, copywritingu i marketingu internetowego, które dały mi naprawdę bardzo wiele, a przede wszystkim pewność i możliwość nazywania się, z czystym sumieniem, specjalistką. Ja nie mam więc wątpliwości, czy warto robić kurs copywritingu.

Darmowy czy płatny – jaki kurs wybrać?

Wśród licznych kursów online, do wyboru są kursy darmowe lub płatne. Ceny tych płatnych też są bardzo zróżnicowane. Kursy płatne zwykle kosztują od kilkuset do nawet i kilku tysięcy złotych. Pytanie więc, czy warto robić kurs copywritingu, jest zbędne. Lepiej zapytać, jaki kurs warto zrobić. Od razu mówię, że kursy za tysiąc i więcej spokojnie można sobie odpuścić. Czasem nawet darmowy kurs może okazać się wartościowy, dlatego nie należy patrzeć tylko na samą cenę i zasobność swojego portfela. Przede wszystkim wybierajmy kursy, o których możemy jak najwięcej dowiedzieć się z reklamy albo z Landing Page, na jaką trafimy po kliknięciu w link w reklamie. Zapoznajmy się przede wszystkim z programem kursu, zobaczmy tematy lekcji. Wiele kursów opiera się tylko na samym pisaniu, a to jest stanowczo za mało.

Copywriter powinien mieć też podstawową wiedzę o SEO, marketingu internetowym, prowadzeniu działalności, organizacji czasu pracy i każdego dnia oraz wielu innych zagadnieniach. Warto szukać rozbudowanych kursów. Kurs uczący tylko pisać to nie jest odpowiedni wybór, bo samo pisanie to zdolność, której nie da się nauczyć. Unikajmy też kursów, gdzie zapis jest mocno skomplikowany i wymagający dużej ilości danych osobowych. Nikt nie powinien wymagać więcej niż imię i nazwisko do wystawienia certyfikatu czy ewentualnie adres e-mail, na który będą wysyłane materiały. Więcej danych może być wymagane co najwyżej przy konkretnych sposobach płatności, ale najlepiej wybierać takie kursy, gdzie płatność jest jak najprostsza. Zwracajmy też uwagę na rodzaj materiałów. Jeśli preferujemy materiały do czytania, wybierzmy taki kurs, a jeśli materiały wideo, wybierzmy kurs wideo. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że kursy wideo często są droższe z uwagi na większe koszty i to, że ich przygotowanie wymaga więcej czasu.

Mój kurs copywritingu – dlaczego warto go wybrać?

Widząc w internecie różne kursy i wiedząc, ile czasu musiałam poświęcić na zdobycie całej niezbędnej do pracy wiedzy, postanowiłam sama stworzyć własny kurs copywritingu – taki, jaki najbardziej chciałabym znaleźć i skorzystać. Tak powstał kurs copywritingu zawierający mnóstwo przydatnych informacji, nie tylko dotyczących samego pisania. To kurs, który odpowiada na wszystkie nurtujące pytania. Składa się z 40 lekcji wysyłanych co tydzień na maila. Daję jednak też możliwość wyboru kursu express, gdzie lekcje wysyłane są codziennie. Na koniec każdy kursant otrzymuje certyfikat i niespodziankę w postaci workbooka z jeszcze większą ilością ćwiczeń niż jest w kursie.

Dlaczego lekcje mają formę plików PDF? Ponieważ forma wideo wymaga bardzo dużo czasu, a także kosztów. Potrzebny jest sprzęt, a także czas na przygotowanie do nagrań, same nagrania i montaż. W przyszłości może uda mi się stworzyć lekcje wideo, ale niczego nie obiecuję. Dla osoby, która jest amatorem, jeśli chodzi o nagrywanie się, tworzenie wideo czy wystąpienia przed kamerą, jest to naprawdę spore wyzwanie. Mój kurs jest płatny, ale nie są to duże pieniądze. W formie standardowej, z lekcjami wysyłanymi co tydzień, cena to 30 zł za miesiąc. Kurs express zaś kosztuje 350 zł, które są płatne jednorazowo przy zapisie. Dlaczego kurs jest płatny? Materiały w formie PDF nie wymagają specjalnie kosztów, ale wymagają czasu, a do tego pewnych kosztów wymaga promocja kursu. Zresztą nawet w kursie przekonuję, że warto szukać sobie źródeł dochodu pasywnego, zwłaszcza obecnie, kiedy o zlecenia naprawdę jest coraz trudniej.

Zapisz się na mój kurs już teraz

Już teraz możesz zapisać się na turę standardową kursu, która ruszy od poniedziałku 8 maja. W czerwcu zaś ruszy kolejna tura kursu express. Masz więc wybór. Jeśli wolisz mniejsze koszty rozłożone w czasie, wybierz kurs standard, a jeśli nie przeszkadza Ci zapłata pełnej kwoty jednorazowo i chcesz skończyć kurs szybciej, wybierz kurs express. Więcej informacji oraz możliwość zapisu znajdziesz w zakładce „Kurs copywritingu„. Jest tam dokładny opis, zasady, a także lista tematów lekcji, więc możesz dowiedzieć się, czego się nauczysz. Pamiętaj o certyfikacie i workbooku na koniec. Jeśli więc chcesz zdobyć niezbędną wiedzę, pewność siebie i umiejętności, aby móc nazywać się specjalistą oraz znaleźć wszystkie informacje w jednym miejscu, mój kurs będzie świetnym wyborem. Zapraszam na ciekawą wyprawę na wyspę Copywriting i spacer przez wszystkie tajniki tego niezwykłego zawodu. Przestań już zastanawiać się, czy warto robić kurs copywritingu, bo warto! 🙂

________________________________________

Jeśli podoba Ci się to, co piszę, możesz postawić mi symboliczną kawę, która doda mi kopa energii do dalszego działania. Będę Ci bardzo wdzięczna. Kawa to też sposób na zapis na kurs – klikasz, wpisujesz odpowiednią kwotę, podajesz dane, informację o zapisie na kurs i przesyłasz wpłatę za pomocą Blika lub innej preferowanej metody. Zapraszam! 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to