Test na copywritera – sprawdź, czy się nadajesz!
Praca copywritera tylko z pozoru wydaje się prosta. Jest to złożona praca z szerokim zakresem obowiązków. Copywriter musi szukać zleceń, odpowiadać na maile, wiadomości, propozycje, realizować zlecenia, promować swoje usługi czy prowadzić konta w Social Media, stronę lub blog. Sama realizacja zleceń odbywa się w pełnym zakresie – od kontaktu z klientem, przez research, pisanie tekstów, korektę, kontrolę unikalności i jakości i wysłanie gotowych tekstów klientowi. W dodatku wszystko musi zrobić sam. Pisałam już TUTAJ o samowystarczalności. Polecam przypomnieć sobie ten wpis. Jak widać więc, do pracy jako copywriter potrzebny jest szereg predyspozycji, dlatego stworzyłam dla Was test na copywritera. Sprawdźcie, czy się nadajecie, zanim zaczniecie!
Predyspozycje do pracy jako copywriter
Osoba chcąca pracować w tym zawodzie musi mieć odpowiednie predyspozycje. Wprawdzie zawód ten nie wymaga wykształcenia ani jakichś szczególnych uprawnień, ale nie znaczy to, że copywriterem może być każdy, kto tylko zechce. Przede wszystkim najważniejsza jest umiejętność pisania i posiadanie tzw. lekkiego pióra, o czym już też pisałam TUTAJ dokładnie rok temu. Jednak sama umiejętność pisania to za mało. Trzeba dobrze znać zasady poprawnej polszczyzny, pisowni, a także mieć ogromną wiedzę dotyczącą specyfiki internetu i pisania na strony. Oprócz tego warto też znać podstawy SEO i marketingu internetowego. Przydatny będzie duży zasób słów i znajomość synonimów, a także umiejętność pracy pod presją czasu, terminowość, rzetelność i umiejętność odpowiedniego kontaktu z klientami.
Poza niezbędną wiedzą i umiejętnościami, trzeba mieć również odpowiednie cechy osobowości. Przede wszystkim praca ta jest idealna głównie dla introwertyków, czyli osób, którym nie przeszkadza samotne spędzanie całych dni we własnych czterech ścianach. Ponadto konieczna jest idealna organizacja pracy oraz każdego dnia, umiejętność samomotywacji i samodyscypliny, radzenia sobie z licznymi rozpraszaczami oraz prokrastynacją. Dobrego copywritera cechuje też odpowiednie podejście do pracy, terminów czy krytyki. Dla copywritera pisanie powinno być pasją i przyjemnością. Niedopuszczalne jest takie podejście, jakie ma autorka poniższych komentarzy, wypatrzonych przeze mnie wczoraj na Facebooku:
Test na copywritera
Wiem, że w sieci można znaleźć wiele testów. Sama niejeden sprawdzałam. W każdym wyniki wychodziły mi perfekcyjne. Jednak wszystkie testy pozostawiają według mnie wiele do życzenia. Zazwyczaj składają się z kilkunastu prostych pytań, które nawet nie sprawdzają wiedzy, ale bardziej samą osobowość. Dla mnie to za mało, aby ocenić w pełni predyspozycje. Przygotowałam więc własny test, który moim zdaniem oceni je naprawdę dobrze.
Mój test na copywritera składa się z 3 części. Pierwsza to część teoretyczna, zawierająca 10 pytań zamkniętych sprawdzających wiedzę. Druga część to blok zadań do wykonania, które oceniają również wiedzę i umiejętności. Trzecia zaś to także 10 pytań, ale dotyczących osobowości. Nie jest to szybki test, do wykonania w 5 minut. Dlatego zarezerwujcie sobie na niego więcej czasu, zwłaszcza na wykonanie zadań. Najlepiej otworzyć sobie nowy plik w Wordzie i w nim pisać odpowiedzi. Test dostępny jest w pliku PDF i co najważniejsze, jest DARMOWY!!! Zachęcam do zabawy i sprawdzenia swoich predyspozycji! 🙂
Zachęcam do wykonania testu każdego – zarówno początkujących copywriterów, jak i osoby, które oceniają copywriting negatywnie, postrzegając go jako pracę dla nieuków i nierobów. Co najważniejsze – nie załamujcie się słabszymi wynikami. Przeanalizujcie je i pracujcie nad tym, co poszło wam słabiej. Test możecie w każdej chwili powtórzyć i sprawdzić, czy zrobiliście postępy.
Pobierz test na copywritera już teraz i sprawdź się! Czeka na Ciebie poniżej:
Rozwiązałeś test? Poinformuj mnie o tym w komentarzu na podstronie dotyczącej testu – TUTAJ, gdzie znajdziesz o nim więcej szczegółowych informacji, a otrzymasz ode mnie do niego odpowiedzi i punktację. Nie udostępniam ich od razu, aby uniknąć jednoczesnego pobierania przez Was obu plików i podglądania odpowiedzi podczas robienia testu! 😉
Życzę powodzenia!
Na koniec jeszcze jedna ważna informacja. Razem z testem miałam udostępnić Wam dostęp do nietypowego kursu, który zaczęłam tworzyć. Upatrzyłam sobie fajny portal umożliwiający stworzenie własnych materiałów do płatnej subskrypcji. Chciałam stworzyć jedyny taki kurs, za który nie trzeba płacić od razu kilkuset złotych. Jednak portal mnie zawiódł. Edytor do tworzenia treści jest tam beznadziejny i uniemożliwia stworzenie wysokiej jakości materiałów, a wkleić materiałów stworzonych w innym miejscu się nie da.
Ponadto nie mam pewności co do funkcjonowania portalu. Zauważyłam, że ja nie mam możliwości dodania karty do opłacania subskrypcji ani dostępu do żadnej listy kont do subskrybowania czy wyszukiwarki. Zwątpiłam trochę w to, czy coś na tej stronie się dzieje i na razie nie chcę ryzykować tego, że ktoś będzie chciał zasubskrybować kurs i nie będzie mógł. Napisałam do nich maila, ciekawe, czy coś odpiszą. Spróbuję znaleźć inny sposób, ale potrzebuję na to czasu. Przepraszam. Na razie pozostajemy przy teście. Jeszcze raz zachęcam do rozwiązania go. To nie tylko dobry sprawdzian, ale też dobra zabawa.
Test jest całkowicie darmowy, ale jeśli Ci się spodoba i zechcesz, możesz odwdzięczyć się za niego symboliczną kawą. Uzyskane w ten sposób środki pomogą mi w rozwoju tego bloga i mojej działalności. Będę Ci bardzo wdzięczna! 🙂