5 powodów dla których warto zostać copywriterem
 
 
Pisałam już kiedyś tutaj –  KLIK – o pracy zdalnej, czy i dlaczego warto mieć taką pracę. Do takiej pracy należy również copywriting. Oczywiście wspomniałam o nim w tamtym wpisie i to niemało nawet napisałam, jednak cały wpis poświęcony był ogólnie pracy zdalnej. Muszę dodać jeszcze, że chciałabym, aby pod każdym wpisem była taka dyskusja w komentarzach, jak pod tamtym. Dziś poznacie zaś 5 powodów, dla których warto zostać właśnie copywriterem. Nietrudno chyba zauważyć, że są to też najważniejsze cechy najlepszej pracy.
 

1. Kształtowanie wielu umiejętności

Skoro myślicie o braniu się za copywriting, to pisać raczej umiecie. Jednak nigdy nie należy myśleć, że jest się mistrzem. Tak naprawdę realizując zlecenia czy pisząc cokolwiek, cały czas szlifujecie tą umiejętność. Oprócz pisania, copywriting pozwala kształtować także wiele innych, cennych umiejętności. Przede wszystkim należy do nich kreatywność. Copywriting to praca kreatywna. Tworzymy coś sami, coś własnego. Kreatywność jest tu konieczna nie tylko dlatego, że teksty muszą być unikalne, co nie jest łatwe, ale również muszą być napisane w taki sposób, by zaciekawić czytelnika i skłonić go do działania. Skłonić, ale nie zmusić. Poza kreatywnością szlifujemy jeszcze takie umiejętności jak praca pod presją czasu, radzenie sobie ze stresem, samodyscyplina czy zorganizowanie, które jest konieczne przy pracy zdalnej. Pracujemy także nad koncentracją, pamięcią oraz spostrzegawczością. Musimy bowiem umieć wyłapać nawet najmniejsze błędy w naszych tekstach. Uczymy się także wyszukiwania informacji w odpowiedni sposób, stosowania możliwości marketingu internetowego. Ćwiczymy nasz umysł, a także cierpliwość, gdyż nie od razu znajdziemy świetnych, stałych klientów i zarobimy przyzwoite pieniądze. Bywa, że musi minąć naprawdę sporo czasu, by to osiągnąć. 

2. Satysfakcja

Praca copywritera jest naprawdę satysfakcjonująca z wielu powodów. Po pierwsze satysfakcję daje każdy zarobiony grosz. Po drugie, każdy zaakceptowany tekst i miłe słowo od klienta. Po trzecie każde, nawet małe osiągnięcie i każde wyzwanie, któremu udaje się sprostać. Po czwarte mamy satysfakcję z tego, że potrafimy coś, czego nie potrafią inni i dlatego od nas to zamawiają. Robimy więc coś fajnego dla innych, jesteśmy im potrzebni. To bardzo satysfakcjonuje, zwłaszcza gdy klienci nas za to doceniają.

3. Rozwój w ulubionej dziedzinie

Zostać copywriterem może tylko ktoś, kto lubi i potrafi pisać. My jesteśmy osobami z pasją. Robimy to, co kochamy. Nasza praca daje nam możliwość rozwoju w ulubionej dziedzinie. Daje perspektywy na przyszłość. Nie stoimy w miejscu, choć wydaje się, że wciąż robimy to samo, bo tylko klepiemy i klepiemy w klawisze. Nie, nie robimy ciągle tego samego. Ciągle piszemy coś innego, na inny temat, inną stronę, dla innego klienta, który ma inne wymagania. Oprócz samego pisania możemy robić też wiele innych rzeczy. Możemy świadczyć dodatkowe usługi, takie jak korekta, przeredagowanie, przepisanie, transkrypcja nagrania czy nawet tłumaczenie tekstów, jeśli dobrze znamy języki obce. Ponadto możemy realizować różne własne pomysły od e-booków, a może książek, przez organizowanie warsztatów, kursów, szkoleń, po tworzenie i sprzedaż własnych produktów, np. firmowych gadżetów czy produktów przydatnych dla copywriterów. Możliwości jest po prostu OGROM! Trzeba więc korzystać!

4. Poszerzanie wiedzy

Nie jesteśmy omnibusami. To, że piszemy artykuły na wszelkie możliwe tematy nie znaczy, że wiemy wszystko o wszystkim. Dzięki naszej pracy zdobywamy tą wiedzę. Każdy temat, o którym mamy niewielkie pojęcie traktujemy jako wyzwanie, któremu musimy sprostać. Wyszukujemy informacje, których potrzebujemy do pisania naszych tekstów i dzięki temu poszerzamy wiedzę i wciąż dowiadujemy się czegoś nowego, a dzięki zapamiętywanu tego, co znajdujemy i o czym piszemy, możemy coraz więcej tekstów pisać samodzielnie, bez researchu. Wtedy pisze się łatwiej i szybciej niż ze źródeł i zdecydowanie rzadziej zdarzają się plagiaty. 

5. Ciekawe wyzwania i możliwość osiągnięć

Jak już wspomniałam, praca copywritera pełna jest ciekawych wyzwań, a także daje możliwość niemałych osiągnięć i sukcesów. Na copywriterów czeka wiele fajnych wyzwań, o których kiedyś napiszę osobny wpis. Wyzwania te sprawiają, że ta praca wcale nie jest taka prosta, jak się wydaje, a bez odpowiedniej wiedzy i umiejętności trudno tym wyzwaniom sprostać. Co zaś można osiągnąć w copywritingu? Zaczynając od niewielkich osiągnięć można dojść do naprawdę dużego sukcesu zawodowego. Warto wyznaczyć sobie cele, które będą takimi szczeblami kariery i dążyć do ich osiągnięcia. Drabinka copywritera może wyglądać na przykład tak:
 
1) stać się jednym z najlepszych na portalach typu GoodContent czy Textbookers i dostać tam prywatne zlecenia;
2) pierwsze prywatne zlecenie poza portalami;
3) pierwszy stały klient;
4)kolejni stali klienci;
5) pierwszy zarobiony tysiąc;
6) stabilizacja finansowa;
7) własna firma;
8) utrzymanie własnej firmy dłużej niż okres z niższym ZUS-em;
 
To jest oczywiście taka podstawowa drabinka. Każdy może, a nawet powinien sobie taką drabinkę ustalić indywidualnie, ujmując w niej równiez wszelkie swoje pomysły dodatkowe poza pisaniem. Jeśli chodzi o tę podstawową drabinkę, którą ja przytoczyłam, to znajduję się obecnie na szczeblu piątym, w drodze do 6. Moim celem jest osiągnięcie stabilizacji finansowej, która pozwoli na założenie własnej działalności. Trzymajcie więc za mnie kciuki, a ja życzę wam owocnej kariery!
 
Nie mogę jeszcze nie dodać, że choć copywriting jest zawodem stosunkowo trudnym i wymagającym, to łatwo zostać copywriterem. Nie trzeba żadnych specjalnych studiów, a żeby znaleźć zlecenia, nie trzeba mieć najlepszego CV i chodzić na rozmowy kwalifikacyjne. Pozwala to oszczędzić wielu nerwów związanych z tradycyjnymi procedurami rekrutacyjnymi w firmach. No to co, chyba już nikt nie ma wątpliwości, że warto spróbować!