Zanim zamówisz u mnie jakiekolwiek teksty, przeczytaj niniejszy regulamin usług. Złożenie zamówienia na teksty oznacza, że go akceptujesz.
Regulamin usług
1. Usługi copywriterskie
1.1. Oferta usług copywriterskich dotyczy tworzenia tekstów na strony internetowe, blogi i do sklepów internetowych.
1.2. Zamawiać można różne rodzaje tekstów oprócz tekstów SEO (teksty na stronę firmową, np. „O nas” czy „Oferta”, jak i tematyczne, blogowe, sponsorowane oraz specjalistyczne i eksperckie artykuły). NIE piszę tekstów synonimizowanych, e-booków w ramach ghost writingu ani prac dyplomowych!!!
1.3. Tematyka artykułów zróżnicowana – preferowana przyroda, ogród, rolnictwo, zwierzęta, kulinaria, sport, muzyka, medycyna, styl życia, edukacja, finanse.
1.4. Teksty można zamawiać poprzez wysłanie wiadomości e-mailem lub w messengerze na Facebooku. Pisząc w messengerze należy podać swój adres e-mail.
1.5. Wiadomość z zamówieniem powinna zawierać:
- imię i nazwisko klienta oraz adres strony internetowej i ewentualnie nazwę firmy;
- rodzaj zamawianego tekstu i liczbę tekstów;
- długość zamawianych tekstów;
- grupę docelową, dla której tworzone są treści;
- słowa kluczowe do umieszczenia w tekście;
- wymagania i oczekiwania klienta;
- ewentualne pytania;
- ewentualne załączniki, źródła;
1.6. Na wiadomość z zamówieniem odpowiadam najszybciej, jak to możliwe. W odpowiedzi otrzymasz informacje dotyczące stawki oraz terminu wykonania zlecenia, jeśli sam go nie podasz oraz moje ewentualne, dodatkowe pytania, między innymi o zgodę na ewentualne umieszczenie tekstu lub/i adresu strony internetowej w moim portfolio.
1.7. Potwierdzając zamówienie akceptujesz niniejszy regulamin i warunki współpracy oraz zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych w postaci nazwiska w razie potrzeby ujęcia w jakichś dokumentach (np. rachunku) oraz adresu e-mail służącego do dalszej korespondencji oraz przesłania gotowego zamówienia.
1.8. Realizacja zlecenia rozpocznie się w momencie wysłania przeze mnie wiadomości „realizacja zamówienia w toku”. Wiadomość taką wyślę, gdy wszystko będzie już dokładnie uzgodnione, a Ty prześlesz mi wszystkie niezbędne załączniki i informacje.
1.8. Możliwa realizacja zlecenia w trybie ekspresowym, czyli 48 godzin. Opłata za teksty przy takim zamówieniu wynosi 50% więcej niż w trybie zwykłym.
1.9. Zastrzegam sobie prawo do odrzucenia zamówienia w trybie ekspresowym, jeśli stwierdzę, że nie będzie możliwe jego wykonanie w tym trybie. O braku możliwości wykonania takiego zlecenia oczywiście poinformuję.
1.10. Zastrzegam sobie prawo do odrzucenia zamówienia w trybie zwykłym, jeśli:
- klient podaje zbyt krótki termin na realizację i nie jest ona możliwa w związku z kolejką innych zleceń do realizacji (realizacja odbywa się w kolejności nadsyłania zleceń);
- klient nie podaje żadnych wytycznych lub nie przesyła niezbędnych załączników;
- tematyka tekstów zupełnie wykracza poza moje jakiekolwiek kompetencje (tematy niekoniecznie dla mnie to np. informatyka czy motoryzacja);
- tematyka dotyczy przemocy, nagości, erotyki, nietolerancji związanej z kolorem skóry, religią, atakujących kogokolwiek;
1.11. Nie podanie żadnych oczekiwań do zamówienia jest równoznaczne z tym, że klient zaakceptuje każdy tekst, jaki dostanie.
1.13. W przypadku zwrócenia tekstu do poprawy proszę o podanie wytycznych. Wykonuję zlecenia zawsze zgodnie z wymaganiami klientów i wysyłam, gdy uznam, że teksty są perfekcyjne. Bez podania wytycznych nie będę wiedziała, co mam poprawić i odrzucę możliwość poprawy.
1.14. Zwrócenie tekstu do poprawy jest możliwe w ciągu 48 h od wysłania przeze mnie gotowych tekstów. Po tym czasie uznaję tekst za zaakceptowany i oczekuję zapłaty. Tekst do poprawy można zwrócić tylko dwa razy, więc proszę o rzetelne podawanie elementów do poprawy, bo kolejny raz do poprawy nie przyjmę. Odsyłam poprawione i kwotę do zapłaty. Najlepiej zaznacz w tekście te elementy i opisz później co jest z nimi nie tak. Wtedy poprawię szybciej, bo nie będę musiała sama szukać, co jest nie tak. Licz się z oczekiwaniem na poprawkę, gdyż priorytetem u mnie są bieżące zlecenia, a poprawki robię, jak znajdę czas. Poprawianie wiąże się z koniecznością poświęcenia przeze mnie dodatkowego czasu na wykonanie dodatkowej pracy, więc:
- w przypadku akceptacji tekstu po 1 poprawce przeliczam cenę wg długości tekstu po poprawce;
- w przypadku drugiej poprawki oprócz ceny wg ostatecznej długości tekstu doliczam dodatkowe 20% ceny za poświęcony przeze mnie czas;
- nie przewiduję możliwości całkowitego odrzucenia tekstów – tak, jak fryzjerowi musisz zapłacić, nawet jeśli fryzura Ci się nie podoba, tak samo musisz zapłacić mi za poświęcony czas i moje koszty.
1.15. W razie opóźnienia w realizacji zlecenia informuję o tym przed upływem terminu, podając powód opóźnienia oraz termin, na kiedy zlecenie zostanie wykonane;
1.16. Teksty pisane są przy wykorzystaniu minimum 3 źródeł. Na życzenie klienta mogę podać źródła pod gotowym artykułem. Ponadto gotowe teksty przechodzą korektę, zarówno wykonywaną przeze mnie samodzielnie, jak i za pomocą specjalnego narzędzia oraz są sprawdzane w systemie antyplagiatowym. Wykazanie plagiatu do kilkunastu procent nie świadczy o braku unikalności, a jedynie o zawartości elementów niemożliwych do zapisania inaczej, takich jak: frazy kluczowe, nazwy organizacji, producentów, produktów, cytaty czy ustawy.
1.17. Wraz z wykonanym zleceniem przesyłam rachunek lub fakturę przez USEME według życzenia klienta. Termin zapłaty to 7 dni od momentu otrzymania dokumentu. Klient ma zakaz wykorzystania otrzymanych tekstów dopóki nie zapłaci. Jeśli znajdę te teksty opublikowane, zacznę doliczać za każdy dzień zwłoki 1% należnej kwoty. W przypadku zleceń na kwotę równą lub wyższą niż 500 zł pobieram bezzwrotny zadatek w wysokości 30% szacowanej kwoty.
1.18. Preferowany rodzaj współpracy to umowa o dzieło w przypadku mniejszych i krótkotrwałych zleceń lub umowa zlecenie w przypadku dłuższej współpracy na większą liczbę tekstów. Możliwe jest również wystawienie faktury przez USEME.
1.19. Nie wysyłam tekstów generowanych za pomocą AI! Jeśli sprawdzisz tekst w detektorze i wskaże, że został wygenerowany, będzie to nieprawda! Pamiętaj, że detektory nie są idealne i także popełniają błędy!
2. Inne usługi redakcyjne
2.1. W przypadku tych usług obowiązują podobne przepisy, jak w przypadku usług copywriterskich.
2.2. Korekta tekstów:
2.2.1. Zamawiając korektę tekstów, należy przesłać tekst do korekty w załączniku oraz wszystkie wytyczne.
2.2.2. Wykonuję zarówno korektę samych błędów, jak i poważniejszą (skrócenie lub rozwinięcie tekstu, przeredagowanie fragmentów).
2.2.3. Pełna kwota do zapłaty za usługę przeliczona będzie według długości tekstu, a w przypadku poważniejszej korekty:
- przy skracaniu tekstu do przeliczenia kwoty będzie brana pod uwagę długość tekstu pierwotnego, nadesłanego do korekty;
- przy rozwinięciu, przeredagowaniu fragmentów, gdzie tekst ostatecznie zwykle jest dłuższy będzie brana pod uwagę ostateczna długość tekstu po korekcie;
2.2.4. Do korekty można przesyłać zarówno zwykłe artykuły, jak i teksty naukowe, prace dyplomowe czy prozę.
2.2.5. Do korekty można przesyłać również treści wygenerowane przez AI. W cenniku artykuły oraz treści wygenerowane przez AI mają odrębną stawkę niż większe publikacje.
2.3. Przeredagowanie tekstu
2.3.1. Oferuję przeredagowanie całości tekstu, to jest napisanie go w inny, unikalny sposób. Przesyłając zamówienie proszę o przesłanie tekstu do przeredagowania. Kwota przeliczana będzie na podstawie długości tekstu nowego.
2.4. Przepisanie tekstu
2.4.1. W przypadku tej usługi proszę w zamówieniu przesłać teksty do przepisania lub skany dokumentów czy rękopisów w załącznikach. Rękopisy i dokumenty muszą być w pełni czytelne, inaczej odrzucę zamówienie.
2.5. Transkrypcja nagrań
2.5.1. Podejmuję się transkrypcji nagrań nietrwających dłużej niż godzinę. Mogę wykonać transkrypcję nagranego wywiadu, rozmowy, podcastu. Nie podejmuję się jednak transkrypcji dużych nagrań, np. z rozpraw sądowych. Mogę przeprowadzić samą transkrypcję, transkrypcję z korektą lub napisać artykuł na podstawie nagrania.
2.5.2. W zamówieniu proszę o przesłanie nagrania do transkrypcji. W razie, gdyby było zbyt duże do przesłania w e-mailu, proszę o udostępnienie nagrania poprzez dysk Google.
2.5.3. Nagranie powinno być w pełni przygotowane do transkrypcji – wysokiej jakości, oczyszczone z szumów i dźwięków zagłuszających mowę i wyraźne. W przypadku niewielkich niewyraźnych fragmentów oznaczę je w przepisanym tekście. Jeśli jednak nagranie będzie kiepskie technicznie w więcej niż 50%, transkrypcja nie będzie możliwa.
2.6. Drobne teksty – ogłoszenia, zaproszenia, informacje
2.6.1. W zamówieniu należy podać wszystkie informacje niezbędne do napisania danego tekstu. Na przykład zamawiając zaproszenie należy podać, na jakie wydarzenie się zaprasza oraz kiedy i gdzie to wydarzenie się odbędzie, ewentualnie cenę biletu wstępu, itp.
2.7. Teksty na ulotki, broszury
2.7.1. Nie piszę ulotek do lekarstw.
2.7.1. Oferuję napisanie tekstów do ulotek i broszur informacyjnych lub reklamowych. W zamówieniu należy podać niezbędne informacje i wytyczne.
2.8. Formularze
2.8.1. Oferuję również tworzenie formularzy – formularze zgłoszeniowe, ankietowe, regulaminy itp. W zamówieniu proszę podać wszystkie niezbędne informacje i wymagania. W przypadku ankiet należy podać liczbę pytań oraz, jak szczegółowe mają być i czy tylko zamknięte, czy również otwarte, tabelaryczne itp.
UWAGA!!! W przypadku wszystkich usług – przy zamówieniach na kwotę 500 zł i wyższą pobieram bezzwrotny zadatek w wysokości 30% szacowanej kwoty!
3. Pozostałe usługi
3.1. Artykuły sponsorowane
3.1.1. Oferuję napisanie oraz publikację artykułów sponsorowanych na moim blogu.
3.1.2. Artykuł mogę napisać sama lub opublikować gotowy.
3.1.3. W zamówieniu na artykuł sponsorowany, który mam napisać sama należy podać:
- tematykę artykułu zgodną z tematyką bloga;
- wytyczne i wymagania;
- link do wstawienia do artykułu wraz z parametrem, jaki mam użyć (nofollow czy dofollow);
- informacje o czasie, na jaki ma być opublikowany artykuł oraz czy ma być promowany na mojej stronie na Facebooku;
W przypadku gotowego artykułu wystarczy podać informacje z ostatniego podpunktu.
3.1.4. Przed wysłaniem zamówienia sprawdź, czy link jest prawidłowy. Nie ponoszę odpowiedzialności za niedziałające linki w artykułach.
3.1.5. Gotowy artykuł nie może mieć mniej niż 600 słów. Zastrzegam sobie prawo do modyfikacji go przed publikacją, aby nie odróżniał się znacząco od pozostałych treści na blogu oraz do wykonania korekty w razie błędów.
3.1.6. Potwierdzając zamówienie akceptujesz niniejszy regulamin oraz zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych, to jest e-mail w celu dalszej korespondencji.
3.1.7. Czas publikacji artykułu sponsorowanego na blogu możesz przedłużyć poprzez stosowną informację przesłaną w mailu i opłacenie kolejnego okresu publikacji przed upływem obecnego.
3.1.8. Publikacja artykułu sponsorowanego jest możliwa w dwóch terminach w miesiącu. Obowiązuje zasada, że w pierwszym tygodniu miesiąca publikuję artykuł dotyczący copywritingu, a w trzecim felieton lub wpis związany z którąś z moich pasji. W drugim i czwartym tygodniu jest czas na publikację tekstów o dowolnej tematyce i tylko w tych właśnie terminach możliwe jest opublikowanie artykułów sponsorowanych.
3.1.9. Moimi odbiorcami są głównie Polacy, więc przyjmuję gotowe artykuły tylko i wyłącznie w języku polskim oraz nie przyjmuję linków do stron w obcych językach, zwłaszcza innych niż angielski.
3.1.10. 1 klient może zamówić 1 artykuł sponsorowany. Nie przyjmuję zamówień hurtowych. W 1 artykule mogą znajdować się maksymalnie 2 linki.
3.1.11. Nie przyjmuję tekstów generowanych przez AI ani sama ich nie generuję!
3.2. Wstawienie linku do już istniejącego artykułu
3.2.1. Oferuję usługę podlinkowania do Twojej strony lub bloga w istniejącym już na moim blogu artykule.
3.2.2. Zamawiając tę usługę musisz podać link do wstawienia oraz tytuł artykułu, w jakim chcesz, by się on znalazł, a także informacje, czy artykuł z linkiem ma być promowany. Zanim wyślesz link, sprawdź jego poprawność. Nie ponoszę odpowiedzialności za niedziałające linki.
3.2.3. Link zostanie wstawiony w ciągu 24 godzin od nadesłania zamówienia.
3.2.4. Zarówno w przypadku artykułów sponsorowanych, jak i linków w istniejących artykułach, nie przyjmuję linków do stron konkurencji oraz linków do stron dotyczących przemocy, erotyki, nietolerancji rasowej, religijnej, oczerniających i atakujących kogokolwiek. Nie przyjmuję również linków do stron w obcych językach.
3.2.5. Jeden klient może zamówić wstawienie do istniejących treści maksymalnie 5 linków. W jednym artykule mogą zostać umieszczone maksymalnie 2 linki. Nie umieszczam kolejnych linków w artykułach, w których są już linki sponsorowane.
3.2.6. Potwierdzając zamówienie akceptujesz niniejszy regulamin oraz zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych, to jest adres e-mail w celu dalszej korespondencji.
UWAGA!!!
Preferowane sposoby rozliczeń to umowa o dzieło w przypadku drobnych zleceń, umowa zlecenie w przypadku dłuższej współpracy lub faktura przez USEME.EU. W przypadku artykułów sponsorowanych i linków, zamówienie usługi jest równoznaczne z zawarciem umowy z wykonawcą usługi.