Jak zainteresować copywritera ofertą?

Witam wszystkich zastanawiających się – zlecać, czy nie zlecać. Zanim jednak przejdę do tematu, muszę się pochwalić. Oto DWUSETNY wpis na moim blogu! Życzcie mi, aby weny starczyło na jak najwięcej kolejnych. A teraz do meritum. Jeśli chcesz szukać copywritera na portalach typu Oferia, Useme czy Freelanceria lub w grupach na Facebooku, musisz wiedzieć, że nie jest łatwo zainteresować dobrego copywritera. Ogłoszenie musi być napisane w odpowiedni sposób, aby zachęcić dobrego copywritera do współpracy. Jak zainteresować copywritera ofertą? Oto kilka ważnych wskazówek.

1. Podaj wszystkie najważniejsze informacje

Jeśli chcesz zainteresować copywritera ofertą, a zwłaszcza dobrego i doświadczonego, musisz podać w ogłoszeniu wszystkie niezbędne informacje. Jak ktokolwiek ma się zainteresować czymś takim, jak: „Zlecę teksty blogowe, 5 artykułów w miesiącu, współpraca długoterminowa”. Takim czymś nie zainteresuje się nikt, nie mówiąc o kimś naprawdę dobrym, a takie ogłoszenia są nagminne. Zainteresowanie ofertą warunkowane jest przez kilka czynników, którymi są przede wszystkim ważne informacje dotyczące zlecenia i współpracy. Musisz w ogłoszeniu podać takie informacje, jak:

  • adres strony internetowej;
  • tematykę strony i zlecanej treści;
  • rodzaj zlecanej treści;
  • proponowaną stawkę za 1000 zzs lub informację, że godzisz się na stawkę copywritera;
  • preferowaną formę współpracy (faktura, umowa o dzieło, zlecenie, b2b) lub informację, że godzisz się na formę preferowaną przez copywritera;
  • czego oczekujesz – doświadczenia, próbek tekstów, portfolio, cv;

„Zlecę teksty na blog (adres) o tematyce wędkarskiej. 5 artykułów w miesiącu, każdy po około 5 tys. zzs. Stawka 15 zł/1000 zzs. Preferowana faktura (może być Useme) lub umowa zlecenie. W zgłoszeniu proszę o podesłanie próbek tekstów (może być plik albo link do portfolio). Zapraszam chętnych do współpracy”. Czy to nie brzmi lepiej?

2. Zachęć do współpracy

Spójrz na powyższy przykład i zwróć uwagę na ostatnie zdanie. Ładne zakończenie ogłoszenia z zachętą do podjęcia współpracy sprawia, że od razu milej się to czyta i patrzy na klienta przychylniejszym okiem. Zwrócenie się w miły sposób do copywriterów wpłynie na zaufanie do Ciebie i sprawi, że chętniej ktoś zdecyduje się na współpracę. I prędzej możesz liczyć na zgłoszenia od dobrych copywriterów z doświadczeniem, a nie od dopiero zaczynających, którzy często mają marne umiejętności.

3. Pisz bez błędów!

Nie ma lepszego sposobu, jak zainteresować copywritera ofertą, która jest porządnie napisana. Wiadomo, że być może zlecasz tworzenie treści copywriterowi, dlatego że sam nie umiesz pisać. Warto jednak pokazać, że coś tam o pisaniu i pisowni wiesz. Błędy w ogłoszeniach zniechęcają dobrych copywriterów do współpracy, gdyż taki copywriter nie ma ochoty, by jego pracę oceniał ktoś, kto sam nie umie pisać. Powtarzam to, jak mantrę, również w kolejnych lekcjach mojego kursu dla copywriterów, że należy czytać co najmniej dwa razy to, co się napisało, zanim się to opublikuje. Nie mówiąc już o tym, kiedy pisze się na telefonie, gdzie o błędy jest jeszcze łatwiej niż na komputerze.

4. Umożliw łatwy kontakt ze sobą

Piszesz na portalu typu Useme? Zazwyczaj copywriterzy mogą tam zgłaszać się do zleceń, więc alternatywna droga kontaktu nie jest niezbędna. Jednak na Facebooku warto pamiętać o tym, by dać copywriterom łatwą możliwość kontaktu. Często spotykam się w grupach z ogłoszeniami, których autorzy wyłączają komentowanie postów. Jak zainteresować copywritera ofertą, jeśli nie ma on jak się z Tobą skontaktować? Szerokim łukiem omijam takie zlecenia, bo wiadomość na priv nie dość, że wpadnie w „inne”, to jeszcze zginie w gąszczu wiadomości od innych osób i nie mam żadnej gwarancji, że zostanie w ogóle przeczytania. Najprościej jest pozwolić właśnie na zgłaszanie się chętnych w komentarzach.

Pamiętaj, że nie ma lepszego sposobu na to, jak zainteresować copywritera ofertą, niż pokazanie własnego profesjonalizmu. Tylko to pozwoli Ci znaleźć naprawdę dobrych i doświadczonych copywriterów. Jeśli nie chcesz trafić źle, nie tylko skup się na podaniu wszystkich informacji, ale też na poprawności i okazaniu szacunku odbiorcom Twojego ogłoszenia. I dokładnie przemyśl, jakie teksty chcesz i jaką stawkę za nie zaoferować. Następnym razem będzie wpis o tym, jak znaleźć dobrego copywritera i wtedy wspomnę coś więcej o stawkach, które są jednym z głównych kryteriów, jakimi kierują się copywriterzy, wybierając zlecenia dla siebie.