Dlaczego warto współpracować z copywriterem autystą

Osoby autystyczne mają duże problemy ze znalezieniem i utrzymaniem pracy. Zaledwie 2 procent autystów pracuje, często na częściach etatu lub niskich, małopłatnych stanowiskach. Ale to temat na osobny wpis. Tymczasem autyzm daje nam supermoce, których nie mają neurotypowi. Pora je w końcu dostrzec. Ja zawsze marzyłam o pisaniu i za wszelką cenę postanowiłam to spełnić, bo na stacjonarnym etacie się nie widzę, jak większość autystów. I tak już od 7 lat działam. Ze zleceniami bywa jednak różnie, dlatego realizuję też różne pomysły na dochód pasywny, a teraz postanowiłam napisać wpis o tym, dlaczego warto współpracować z copywriterem autystą. Każdy klient chce trafić na dobrego copywritera, a autysta to wręcz najlepszy wybór. Oto autystyczne supermoce, dzięki którym jesteśmy świetnymi copywriterami.

1. Dociekliwość

My, autyści, potrafimy zgłębić interesujący nas temat do takiego stopnia, że stajemy się w nim ekspertami i potrafimy z pamięci wymieniać rzeczy, których neurotypowi nie zapamiętaliby nigdy. Ta supermoc jest nieoceniona w copywritingu i jest najlepszym dowodem na to, dlaczego warto współpracować z copywriterem autystą. Nie dość, że na wiele tematów mogę pisać po drobnym, a czasem i bez researchu, to w przypadku trudniejszych i obszerniejszych potrafię zrobić research do granic. Nie spocznę, dopóki nie pozbędę się wszystkich wątpliwości i pytań z głowy, bo inaczej nie pomyślę o niczym innym. Oto monotropizm mózgu właśnie. 

2. Zmysł obserwacji i dostrzeganie szczegółów

Druga najważniejsza supermoc, która świadczy o tym, dlaczego warto współpracować z copywriterem autystą. W dzieciństwie potrafiłam obserwować innych i idealnie naśladować ruchy, zachowania czy nawet głosy. Próbowałam być jak inni, by w końcu mnie polubili. Ten zmysł obserwacji mam do dziś, widzę więcej, niż neurotypowi. Zwracam uwagę na szczegóły. W moich tekstach nie ma lania wody. Potrafię zaobserwować, znaleźć tyle informacji i szczegółów, że bez problemu mogę pisać długie teksty. 

Kiedy skomentuję coś w sieci, często wbijam kij w mrowisko i obrywam masę hejtu, ale zwykle okazuje się, że jednak to ja mam rację. Potrafię spojrzeć na coś z innej strony, oceniać z własnego punktu widzenia i mogę przemycać mój punkt widzenia do moich tekstów. To ogromna przewaga copywritera nad AI, bo AI nie ma na żaden temat własnego zdania i nie widzi kontekstów. 

3. Analityczny umysł

Rozkminianie i analizy to moja codzienność. Bardzo dużo myślę. Mój mózg prawie nie odpoczywa. Czasem jest to męczące, ale to też supermoc. Potrafię bowiem dzięki temu wyciągać właściwe wnioski z zebranych informacji i danych. Tworzenie statystyk, tabelek, wykresów, analiza, wnioskowanie – uwielbiam to. Powierz mi wyniki swoich badań, a ja zamienię je w artykuł. Stworzę Ci też pytania do ankiety na tyle dociekliwe, że zbierzesz mnóstwo danych. 

4. Pasja

Autyści robią to, co lubią, co sprawia im przyjemność, z wielką pasją. Potrafimy totalnie zafiksować się na punkcie naszych pasji. Bywa, że nic innego się nie liczy. Ta umiejętność pełnego skupienia na jednej rzeczy sprawia, że robimy wszystko dokładnie, do perfekcji. Do tego dochodzi świetna pamięć, dzięki której pamiętamy choćby zasady pisowni, a także dostrzeganie szczegółów, dzięki czemu nie przeoczymy żadnego błędu. Możesz mieć pewność, że dostaniesz idealnie dopieszczony, wymuskany tekst. 

5. Samodzielność 

Autysta jest pracownikiem samodzielnym. Nie lubimy pracy w zespole. Sami, na własnych zasadach, czujemy się najlepiej, a copywriting jest właśnie taką pracą. Pracą marzeniem, dlatego wykonujemy ją z sercem i zapałem. Ponadto świetnie czujemy się w samotności i nie potrzebujemy towarzystwa. Możemy całe dnie siedzieć w domu, czego neurotypowi nie potrafią. Potrafimy być samowystarczalni, nie potrzebujemy pomocy, bo jesteśmy dobrzy w tym, co robimy. 

6. Rutynowe nie jest dla nas nudne

Praca rutynowa, gdzie robimy stale to samo, jest dla nas, autystów, na wagę złota. Cenimy stałość, nie przepadamy za zmianami i tym, co nieprzewidywalne. Potrafimy godzinami, całymi dniami robić coś, co neurotypowego znudziłoby po paru minutach. Copywriting jest właśnie taką pracą, przy czym pozwala się rozwijać mimo monotonii klepania w klawiaturę. Dlatego jest to praca wymarzona, a skoro tak, to nam zależy i nie robimy nic byle jak. 

7. Zawsze trzymamy się zasad

Zasady to dla nas świętość. Nigdy ich świadomie nie łamiemy i potrafimy zwracać uwagę innym. Ja nie rozumiem ludzi, którzy łamią przepisy drogowe i powodują wypadki, nie szanują mienia, nie pilnują dzieci i nie uczą ich poszanowania dla zasad i przepisów. Wielu zachowań i czynów ludzi nie rozumiem. W pracy jest tak samo. Po studiach byłam na stażu i nie mogłam zrozumieć, jak można przychodzić do pracy na ploteczki, a pracę zabierać do domu. Wszystkie kobiety tak robiły. Gdybym pracowała stacjonarnie, to w domu wolałabym odpocząć, mieć spokój, bo po to jest dom. W pracy też więc trzymamy się sztywno zasad, co t bardziej pozwala nam ją dobrze wykonywać.

8. Zawsze robimy wszystko od początku, do końca

My, autyści, skupiamy się na jednej rzeczy i robimy ją od początku do końca. Może i czasem to trwa, ale za to robimy dokładnie i porządnie. Neurotypowi, którzy potrafią robić wszystko na raz i szybko, nie zawsze wszystko zrobią dobrze. Jak już zacznę pisać tekst, nie spocznę, dopóki go nie skończę. Nie skupię się na niczym innym, jeśli mam niedokończoną pracę, bo siedzi mi to w głowie. To też pokazuje, dlaczego warto współpracować z copywriterem autystą.

Druga strona medalu – potrzeby copywritera z autyzmem

Pomimo supermocy tłumaczących, dlaczego warto współpracować z copywriterem autystą, mamy też pewne potrzeby, których spełnienie ułatwia nam pracę i zmniejsza stres. Zanim zdecydujesz się na współpracę ze mną pamiętaj o tym, że:

  • nie umawiam się przez telefon – dla nas, autystów, rozmowy przez telefon to wyzwanie. Mimo dobrej pamięci nie zapamiętamy wszystkiego z rozmowy. Podobnie z rozmowami video. Dlatego preferuję e-mail lub messenger.
  • potrzebuję jasnych i konkretnych instrukcji – nie lubię, kiedy coś jest dla mnie niejasne. Jeśli jest, dopytuję. Bądź wyrozumiały i odpowiedz, zamiast się denerwować.
  • mam swoje zasady, regulamin współpracy i proszę o zapoznanie się z nimi. – nie lubię, kiedy ktoś robi coś wbrew moim zasadom, nie fair wobec mnie
  • zdarza mi się prokrastynacja – trudno mi zabrać się za trudny, mało interesujący mnie temat, trudno mi pracować, kiedy coś jest dla mnie niejasne. 
  • jeśli potrzebuję więcej czasu, uszanuj to.

Autyzm daje supermoce, ale nie bez zapłaty. Są nią różne trudności, z którymi musimy sobie radzić także w pracy, nawet jeśli jest to praca, którą lubimy. Jeśli chcesz dostać dobre teksty i nie żałować wydanych pieniędzy to wiesz już, dlaczego warto współpracować z copywriterem autystą. Jednak musisz liczyć się z pewnymi moimi potrzebami i preferencjami, bo współpraca powinna być przyjemna dla obu stron, prawda? 

_______________________________________________________________

Utrzymanie bloga też kosztuje. Jeśli więc podoba Ci się to, co piszę, postaw mi symboliczną kawę, która doda mi energii i bardzo pomoże w rozwoju bloga, który jest moją pracą i pasją. Będę Ci bardzo wdzięczna za docenienie i wsparcie. 🙂 A jeśli chcesz wiedzieć więcej o BuyCoffee, zajrzyj TUTAJ.