Wznieś treści na szczyt – 10 statystyk SEO, które wbiją Cię w fotel

Mizerny ruch na stronie mimo publikowania od dłuższego czasu, równie mizerne efekty prób wyszukiwania strony i treści w Google – znasz to? Jeśli tak, to zapewne zapomniałeś o pozycjonowaniu albo robisz to źle. A przecież jako copywriter musisz optymalizować treści dla klientów. Najwyższy czas się tego nauczyć. Oto podstawy SEO i zasady optymalizacji tekstu pod wyszukiwarki. Mam też dla Ciebie garść statystyk, dzięki którym zrozumiesz, że bez tego Twoje treści zaginą w czeluściach internetu.
Czym jest SEO i dlaczego jest tak ważne?
Aby sprzedawać, musisz być widoczny w Google. A co to znaczy być widocznym w Google? Znajdować się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania dla frazy dotyczącej tego, co robisz. Dla frazy, którą ktoś wpisze w wyszukiwarkę, a na którą Ty musisz pozycjonować swoją stronę, aby się wyświetliła. Najlepiej na szczycie, a przynajmniej na pierwszej stronie wyników, bo mało kto przechodzi dalej, co później udowodnię Ci statystykami.
Google nie wyświetla wyników przypadkowo. Strony są indeksowane pod frazy, które boty Google wyłapią w treści. Ale wysoka pozycja w Google nie zależy tylko od fraz. Zależy od wielu innych ważnych czynników. Najważniejszym dziś jest jakość treści. Treść musi być wartościowa, przydatna dla odbiorcy, a nie wygenerowana przez AI. Jednak sama treść to nie wszystko. SEO to też działania poza stroną, czyli tzw. link building. Liczy się profil linkowy – to, jak często strona czy treść jest udostępniana i gdzie.
Jak stworzyć tekst na szczyt wyników wyszukiwania?
Era tekstów SEO (precli, zapleczówek), skończyła się już dawno. Dziś pozycjonuje się każdy tekst. Jeśli jesteś copywriterem, nie ominie Cię to w żadnym zleceniu. Aby stworzyć tekst, który znajdzie się na szczycie wyników wyszukiwania, nie możesz zapomnieć o:
- wysokiej jakości treści – liczą się merytoryczne, prawdziwe informacje, przydatne dla odbiorcy, czytelność i responsywność (dostosowanie treści do telefonów), bo pozycjonowane są strony mobilne.
- odpowiedniej długości nagłówków, akapitów, zdań – wszystkie zasady długości możesz poznać w Kursie Pisania Dobrych Treści.
- frazach kluczowych – fraza główna musi być wstawiona w treść odpowiednią ilość razy, w tym w nagłówkach i metadanych. Frazy dodatkowe można wstawić tylko raz.
- metadanych – metatytuł, metaopis i URL są elementami wyniku wyszukiwania, więc są widoczne w Google i muszą zachęcać do kliknięcia. Również muszą mieć odpowiednią długość, aby wyświetlały się w całości i zawierać frazę główną.
- linkach – dla SEO ważne są linki zewnętrzne do wartościowych treści oraz wewnętrzne do innych treści na stronie. Muszą znajdować się pod odpowiednimi anchorami i być rozmieszczone w treści, a nie skupione w jednym miejscu.
- grafikach – same grafiki wpływają na czytelność, ale dla SEO nic nie dają. Dla SEO ważny jest atrybut alt, w którym musi być fraza kluczowa. Można też wstawić link. Atrybut alt jest także informacją w kodzie strony dla botów Google o obecności obrazka.
10 statystyk SEO, które wbiją Cię w fotel
Na koniec jeszcze mam dla Ciebie statystyki, które są dowodem na to, że bez pozycjonowania strona właściwie nie istnieje w internecie:
- Aż 90% stron nie wyświetla się w Google – a to znaczy, że nie są pozycjonowane albo są, ale źle.
- 91,8% fraz wpisywanych w Google, to frazy long tail – długie frazy, zwłaszcza w formie pytań sprzyjają pozycjonowaniu i klkalności.
- Prawie 1/3 wyszukiwań kończy się kliknięciem w pierwszy wynik organiczny (bezpłatny) – klikalność pierwszego wyniku wynosi 28,5%, drugiego 15,7%, a trzeciego już tylko 11%.
- Tylko 2,5% osób wybiera 10 pozycję w wynikach wyszukiwania – jeszcze mniej przechodzi na drugą stronę wynikow.
- 59% ruchu w Google pochodzi z urządzeń mobilnych – to pokazuje jak ważna jest responsywność i czytelność stron. Ruch z urządzeń mobilnych ma bowiem też wyższy współczynnik odrzuceń, z powodu nieprzystosowania stron do telefonów.
- 90,63% stron nie odnotowuje ruchu organicznego – patrz punkt 1, brak lub złe pozycjonowanie, przez co strony nie ma w wyszukiwarce (czytaj – na 1 stronie wyników).
- 14,6 sekundy wynosi czas od wyświetlenia się wyników wyszukiwania, do podjęcia decyzji przez odbiorcę – krótko, więc metadane muszą być przekonujące!
- 85% szukających znajduje to, czego szuka, bez zmieniania wpisanej frazy kluczowej – trafna fraza to więc sukces! Google ma coraz lepsze algorytmy, które generują coraz precyzyjniejsze wyniki wyszukiwania.
- Nawet 80% szukających ignoruje sponsorowane wyniki wyszukiwania – reklamy irytują wszędzie, więc sponsorowane wyniki są często pomijane, a brane pod uwagę wyniki organiczne. Dlatego warto pozycjonować, zamiast płacić!
- 53% użytkowników rezygnuje z odwiedzania strony, jeśli ładowanie trwa dłużej, niż 3 sekundy – no cóż, szybkość ładowania strony to podstawa do sukcesu. Dlatego warto ją sprawdzać i eliminować problemy spowalniające stronę.
To by było na tyle, ale statystyki są mocne, prawda? Motywują do działania i nauki o SEO. Zapraszam więc na Kurs Pisania Dobrych Treści, z którego dowiesz się więcej o działaniu wyszukiwarki, SEO i optymalizacji tekstów.
_______________________________________________________________
Utrzymanie bloga też kosztuje. Jeśli więc podoba Ci się to, co piszę, postaw mi symboliczną kawę, która doda mi energii i bardzo pomoże w rozwoju bloga, który jest moją pracą i pasją. Będę Ci bardzo wdzięczna za docenienie i wsparcie. 🙂 A jeśli chcesz wiedzieć więcej o BuyCoffee, zajrzyj TUTAJ.
